loading...
بت بلاگ | دانلود سرایی برای شما
Admin بازدید : 181 چهارشنبه 09 مهر 1393 نظرات (0)

همان طور که می‌دانید شرکت های فیلم سازی و کمپانی های معروف علاقه دارند نکاتی را در دل فیلم هایشان مخفی کنند تا فقط طرفداران پروپاقرص بتوانند آن ها را پیدا کنند. در این مقاله به معرفی این نکات میپردازیم تا ببینید شما چند مورد آن ها را توانسته بودید کشف کنید؟ برای مطالعه بخش اول به این پست مراجعه کنید.


 

31) حضور Gambit در ایکس من ۲

در جریان حمله میستیک به یک پایگاه نظامی برای دزدی اطلاعات و وقتی او در حال هک کردن کامپیوتر است، نام Remy Lebeau یا همان گمبیت در میان سایر نام های آشنا به چشم میخورد. Harada نام سامورائی نقره ای، Kane نیز به نام خود، اریک لشنر همان مگنتو، آرتی مدیکس یک میوتانت ملقب یه چشم گنده، مدراکس همان مرد چندتایی، ماکسیموف همان کوئیک سیلور است، مک تگرت به نام پروتئوس و موون استار نیز به نام میراژ شناخته میشود. نفر آخر لیست نیز همان استورم میباشد.


۳۲) حضور دستکش ابدیت در فیلم تور

در فیلم نخست و درست در زمانی که نابودگر در حال بیدار شدن است، دستکش ابدیت برای لحظه ای در پشت صحنه دیده میشود. دستکش ابدیت دستکشی هست که برای نگه داری از شش سنگ به نام سنگ های روح یا سنگ های ابدیت ساخته شده است. هر کسی که این دستکش را به دست کند میتواند تقریبا هرکاری که مایل است را انجام بدهد. این دستکش توسط Thanos طراحی شده است. جالب است بدانید که تنها کسی که از این دستکش استفاده نموده تونی استارک یا همان آیرون من است. آقای شگفت انگیز یعنی رید ریچاردز آن را به دست کرده بود ولی از آن استفاده نکرد.


۳) اولین مشعل انسانی در فیلم کاپیتان آمریکا

در نخستین فیلم این عنوان وقتی باکی و استیو راجرز به نمایشگاه استارک میروند. موجودی با لباس قرمز در داخل محفظه ای نگه داری میشود. مشعل انسانی یا هیومن تورچ روباتی است که توانایی پرواز محدود و کنترل شعله های آتش را دارد و در این نمایشگاه درون محفظه ای بدون اکسیژن(برای جلوگیری از فعالیتش) نگه داری میشود. دقت کنید که این مشعل انسانی با مشعل انسانی که در گروه چهار شگفت انگیز وجود دارد تفاوت دارد. نکته جالب دیگر این است که خود کریس اوانز بازیگر نقش کاپیتان آمریکا در آن فیلم هم نقش هیومن تورچ را بازی کرده بود.


۳۴) حضور نگهبانان ادین در فیلم انتقام جویان

در فیلم و صحنه ای که تور برای بار اول با لوکی روبرو میشود این دو کلاغ سیاه در پشت زمینه قابل مشاهده هستند.”Hugin and Munin”. که Hugin به معنای تفکر و Munin به معنای حافظه میباشند دو کلاغی هستند که توسط ادین پروردگار تعلیم یافته اند و او هر روز این دو پرنده را به تمامی نه قلمرو میفرستد تا مراقبت کنند و ظهور رگنروک را به اطلاع وی برسانند.


۳۵) تونی استارک به عنوان وزیر دفاع در فیلم مرد آهنی ۲

در فیلم و در جریان صحبت های ابتدایی با سنتور استرن، تونی استارک اعلام میکنه که اگه بهش مسئولیت وزارت دفاع رو واگذار کنند قبول میکنه… نکته جالب اینجاست که وی در دنیای کمیک به این عنوان رسیده بود.


۳۶) فلزیاب در فیلم X-Men: Days of Future Past

تنها نکته جالب در مورد این قسمت برای وقتی است که ولورین از دستگاه فلز یاب فرودگاه عبور میکند و بدون این که هیچ گونه آژیری به صدا دربیاد به اون طرف گیت میرسه که تعجب خود ولورین را به همراه دارد. در نسخه های قبلی این سری ولورین برای عبور از گیت فلزیاب فرودگاه همواره مشکل داشت.


۳۷) علامت شرکت Roxxon در فیلم ایرون من

در جریان مبارزه نهایی نسخه اول، در پشت صحنه نامی آشنا به چشم میخورد.Roxxon Corporation نام شرکتی است که در روزهای آغازین کاری خود که در ان موقع با نام Republic Oil and Gas شناخته میشد پدر ومادر تونی استارک را به قتل رسانده بود. در نسخه دوم فیلم نیز و در مسابقه ماشینی که برگزار شده بود، اسپانسر یکی از ماشین ها همین شرکت بود. در نسخه سوم نیز ماندرین یکی از حسابداران شرکت را در برنامه تلویزیونی به قتل میرساند


۳۸) ظهور Crossbones در فیلم Captain America:winter soldier

Brock Rumlow یکی از مامورین شیلد بود که بعد از اتفاقاتی که در فیلم افتاد و دیدن آن را به خودتان واگذار میکنم مشخص شد که در اصل مامور نفوذی هیدرا بوده و قصد کشتن کاپیتان آمریکا را دارد.در پایان فیلم وی که به شدت سوخته بود توسط پزشکان یافت شد. لباسی که وی در اخر فیلم پوشیده بود کاملا نشان از ظهور این شخصیت دارد. دو بند تفنگی که بر روی لباس وی بسته شده کاملا نقش استخوان لباس وی را نشان میدهد.


۳۹) مشت به هیتلر در فیلم کاپیتان آمریکا

cap punch

در صحنه ای از فیلم و وقتی که کاپیتان آمریکا به اجبار در یک نمایش موزیکال شرکت میکند، فردی که لباسی شبیه به هیتلر پوشیده به کاپیتان نزدیک میشود و کاپیتان هم با مشت او را از پا درمیاورد. این صحنه مطابق با کاور اولین شماره از کمیک کاپیتان آمریکا بود که در آن کاپیتان با مشت به صورت هیتلر میزند. کارگردان فیلم مدتی قبل توضیح داده بود که به خاطر مسائل تاریخی و زمان بندی فیلم برایشان سخت بود که بتوانند این صحنه را به طور تاریخی دقیق در فیلم بگنجانند چون فیلم از لحاظ زمان بندی تاریخی به هم میخورد برای همین از این صحنه کمدی استفاده کردند. در کمیک ها وقتی کاپیتان آمریکا به همراه باکی و بقیه برلین را اشغال میکنند و به مقر هیتلر میروند او مشتی به صورت هیتلر میزند اما توسط افراد هیتلر دستگیر میشود.


۴۰) یادآوری صحنه ای تاریخی در فیلم X-Men: Days of Future Past

در آخرین نسخه از این سری فیلم و در جریان مبارزه، مگنتو در حال فرار از دستان ولورین هر چیزی که دم دستش میرسد را به سمت او پرت میکند تا جلوی پیشروی اش را بگیرد اما او همچنان به راه خود ادامه میدهد تا این که مگنتو بلوکی که دارای میلگرد بود را به سمت او پرتاب میکند که میلگرد ها به دور ولورین میچرخند و باعث میشوند که او به داخل رودخانه پرتاب شود. صحنه ای که ما شاهدش هستیم مشابه صحنه ای در کمیک X-Men #25 بود که در آن جا هم مگنتو تمامی آدامانتیوم موجود در بدن ولورین را بیرون میکشد که باعث میشود وی برای مدتی گروه را ترک کند.


۴۱) حضور نسخه اول کمیک کاپیتان آمریکا در فیلم انتقام جویان

یکی از کارت های مامور کولسون که وی در اختیار دارد شامل طرح اولین کمیک کاپیتان بود. این کارت های عتیقه نشانه علاقه مامور کولسون به کاپیتان آمریکا بود. نیک فیوری این کارت ها را بعد از مرگ مامور کولسون به انتقام جویان نشان داد و از خون ریخته شده روی کارت ها استفاده کرد تا این گروه را مجددا دور هم جمع کند. البته بعدا معلوم شد که کولسون در زمان مرگ این کارت ها را در اختیار نداشت و خون ریخته شده بر روی کارت ها مصنوعی است. سرنوشت مامور کولسون نیز در قسمت دوم فیلم احتمالا معلوم خواهد شد.


۴۲) دو جوان در فیلم X-Men: First Class

Cerebro دستگاهی است که توسط پروفسور ایکس ساخته شده و با قرار دادن آن بر روی سر میتوان افراد و به خصوص میوتانت ها را پیدا کرد. در این فیلم وقتی پروفسور از آن استفاده میکند در میان مه ایجاد شده میتوان تصاویر کودکی از شخصیت هایی همچون استورم و سایکلوپس را مشاهده کرد.


۴۳) سرم ابر سرباز در فیلم The Incredible Hulk

در جریان این فیلم و وقتی ژنرال راس سرم تولیدی کارخانجات صنعتی استارک را که قرار است به بلانسکی تزریق شود را آماده میکند و گرد و خاک آن را میگیرد، در قسمت توضیحات سرم مشخص میشود که تولید کننده این سرم دکتر Reinstein بوده است. در فیلم اونجرز دکتر Erskine سرم ابر سرباز را اختراع میکند. دکتر رینستین لقبی بود که دولت آمریکا به Erskine داده بود. یعنی سرمی که به کاپیتان آمریکا تزریق شد همان سرمی بود که به الک تزریق شده اما در فیلم کاپیتان آمریکا ما مشاهده کردیم که تمامی سرم های تولیدی نابود شده بود. همچنین بر روی این سرم نام Vita-Ray نیز وجود دارد که همان ماده ای است که به راجرز تزریق شد و باعث عضلانی شدن هیکل وی شده بود. نکته جالب دیگر این اسم که نام Weapon Plus که قابل مشاهده است همان عملیاتی است که باعث به وجود آمدن ولورین و ددپول و … شده است.


۴۴) اشاره به ماشین جنگ در فیلم مرد آهنی

Terrance Howard در قسمت اول این عنوان یک نمونه از لباس مرد آهنی را مشاهده میکند و میگوید: “دفعه بعدی، عزیزم” که در واقع مربوط به شماره دوم فیلم بود که او این لباس را میپوشد. هاوارد موفق به پوشیدن این لباس نشد و بازیگر جایگزین او یعنی Don Cheadle در قسمت بعد این لباس را پوشید و تبدیل به ماشین جنگی شد. هاوارد اخیرا اعلام کرد که بازیگر نقش مرد آهنی یعنی رابرت داونی جونیور باعث شد که او از این نقش بیرون انداخته شود.


۴۵) درخت دنیا در فیلم کاپیتان آمریکا

در افسانه شناسی اسکاندیناوی، مفهومی به اسم Yggdrasill وجود دارد که مربوط به درختی است که در مرکز دنیا قرار دارد و نه دنیا را به هم متصل میکند. در فیلم کاپیتان آمریکا در صحنه ای و در پشت جمجمه قرمز این طرح دیده میشود. بعدها در فیلم تور، خود تور برای توضیح دادن مفهوم نه دنیا او این طرح را برای جین فاستر میکشد.


۴۶) A.I.M. در فیلم مرد آهنی۳

این گروه که اسمشان مخفف Advanced Idea Mechanics است گروهی شرور هستند که اولین بار در جنگ جهانی دوم و توسط Baron von Strucker ایجاد شد. این گروه شامل دانشمندان زبده ای است که هدفشان سرنگونی دولت های مختلف به وسیله تکنولوژی است. در این فیلم این شرکت توسط Aldrich Killian کنترل میشود. به خاطر شکل لباسی که اعضای این سازمان میپوشند معمولا به آن ها کندو دار زنبور(beekeepers) گفته میشود. آیا از این گروه بیشتر خواهیم دید؟


۴۷) کلکسیونر در فیلم Guardians of the Galaxy

در راهروی مربوط به کلکسیونر ما میتوانیم پیله مربوط به شخصیت Adam Warlock را به همراه نمونه ای از Chitauri یا همان دشمنان فضای انتقام جویان در فیلم نخست و همچنین Dark Elf که دشمنان تور در فیلم دوم وی بودند را مشاهده کنیم. ادام وارلوک شخصیتی است که در دنیا کمیک ابتدا در درون پیله ای معرفی شد و بعدها از پیله بیرون آمد و به شکل واقعی خود را نمایش داد.


۴۸)شطرنج باز در فیلم مرد آهنی

Obadiah Stane شریک تونی استارک و در غیاب او مسئول کارخانجات استارک بود. در جریان فیلم و در صحنه ای او مشغول بازی کردن شطرنج است. در دنیای کمیک او گروهی تشکیل میدهد تا به مردآهنی حمله کنند و او را به قتل برسانند و جالب است که اسم گروه نیز Chessmen است. نکات جالب دیگری که در مورد وی وجود دارد این است که در دنیای کمیک او برای خود شرکت مستقلی دارد و همانند فیلم شریک استارک نیست. همچنین او اولین همکار نورمن ازبورن یا گرین گابلین نیز بوده است.


۴۹) حضور کازمو در فیلم Guardians of the Galaxy

در صحنه ای از فیلم و وقتی که گروه به Knowhere میرسند. کازمو و راکون با دیدن همدیگر عصبانی میشند و به هم چشم غره میروند. جالب است بدانید که کازمو رئیس نیروه های امنیتی این مرکز میباشد و هیچ وقت با راکون رابطه خوبی نداشته است.


۵۰) اتاق خطر در فیلم X-Men: The Last Stand

در صحنه ای از این فیلم، ولورین و Colossus از تکنیک معروف خود یعنی fastball special برای از بین بردن روبات غول پیکری استفاده میکنند که شباهت بسیاری به Sentinels معروف این دنیا دارد که در فیلم اخیر نیز شاهد بودیم. تکنیک که در آن کولسوس ولورین را به هوا پرتاب میکند نیز تکنیک مشهوری است که اولین بار در کمیک های کمپانی دی سی استفاده شد و در آن سوپر بوی رابین را به هوا پرتاب کرد. این تکنیک توسط گروه های مختلف ابر قهرمانان مورد استفاده قرار میگیرد.


۵۱) Journey into Mystery در فیلم تور

در فیلم نخست و در سکانسی، بیلبوردی تبلیغاتی از نیومکزیکو مشاهده میشود که عنوان تبلیغ به این صورت است “Land of Enchantment… Journey into Mystery”. جالب است بدانید که شخصیت تور برای اولین بار در سری کمیکی به نام Journey into Mystery معرفی شد و قبل از این که کمیکی با نام خود داشته باشد در این سری کمیک ها حضور داشت. در فیلم دوم نیز بیلبوردی دیگر با عنوان Is Your Journey Really Necessary?” وجود داشت که اشاره ای دیگر به این عنوان داشت.


۵۲) برادران اسپایدی در فیلم اسپایدرمن ۲

ایا میدانستید آن دو بچه ای که بعد از آن سکانس مبارزه نفس گیر در واگن قطار ماسک اسپایدی را به او پس میدهند برادران نانتنی واقعی توبی مک گوایر هستند؟


۵۳) تکه هایی از تاریخ در فیلم X-Men: Days of Future Past

وقتی مگنتو برای پیدا کردن کلاهخود مخصوص خود میرود، در اطراف کلاه تکه هایی از تاریخ مردان ایکس به چشم میخورد. از جمله سکه ای که در نسخه اول منجر به کشتن شاو شد، تکه ای از لباس Havoc و همچنین قسمتی از بال های Angel


54) صنایع استارک اینجا، اون جا و همه جا

یکی دیگر از نکاتی که جالب به نظر میرسد این است که صنایع استارک تقریبا در همه جا حضور دارد. هر چند اکنون و با پخش شدن تعدادی از فیلم ها این مورد طبیعی به نظر میرسد اما در سال ۲۰۰۸ دیدن این که نام صنایع استارک حتی در نقشه های ماشین های فیلم هالک شگفت انگیز نیز به چشم میخورد جالب توجه بود! احتمالا از همان جا بوده که مارول تصمیم گرفته این نقشه را پیاده کند


۵۵) حضور هنک مک کوی در فیلم مردان ایکس ۲

در فیلم مردان ایکس ۲ ، دکتر مک کوی که با نام هیولا(Beast) شناخته میشود در یک برنامه تلویزیونی ظاهر شد و در آن جا از حقوق میوتانت ها دفاع کرد و گفت که باید بین انسان ها و میوتانت ها صلح برقرار شود. نقش او را در آن فیلم Steve Bacic بازی کرده بود. اما Kelsey Grammer و Nick Hoult نیز در این نقش بازی کرده اند.جالب است بدانید که شاو(شخصیت منفی فیلم فرست کلس) نیز در آن برنامه تلویزیونی حضور داشت.


۵۶) دزد تبدیل به راننده میشود- مرد عنکبوتی شگفت انگیز

این بازیگر احتمالا تنها شخصیتی است که هم در فیلم های سم ریمی و هم سری فیلم های جدید مارک وب نقشی بر عهده دارد. در سری فیلم های ریمی او نقش دزدی را داشت که به عموی پیتر پارکر شلیک کرد در این سری نیز نقش راننده راجیت راتا را بر عهده گرفته بود.


۵۷) Life Model Decoy در فیلم انتقام جویان

در فیلم انتقام جویان وقتی مامور کولسون با تونی استارک تماس میگیرد تا با او صحبت کند، ونی استارک که نمیخواهد کسی مزاحمش شود! میگوید که او یک Life Model Decoy است. این ها روبات هایی هستند که از روی شخصیت ها ساخته میشوند و میتوانند تمامی کارها و صحبت های فرد را انجام بدهند. معروف ترین کسی که از این ربات ها استفاده میکند نیک فیوری است که معمولا برای حملات به هیدرا از این ربات ها استفاده میکند. این صحنه هم یاداوری به این مورد از کمیک ها بوده است.


۵۸) حضور افتخاری در X-Men: Days of Future Past

در صحنه ای از این فیلم دو نفر از نویسندگان مارول یعنی Len Wein و Chris Claremont به چشم میخورند. وین که یکی از خالقان ولورین و استورم و خزنده شب و تعداد دیگری از شخصیت ها بوده و کلرمونت نیز در خلق بسیاری از شخصیت های مردان ایکس و به خصوص زنان این سری (Rogue, Psylocke, Mystique و عده دیگری) نقش داشته است. در این تصویر عکس وین دیده میشود.


۵۹) حضور نویسنده در فیلم تور

در جریان جشن بزرگی که در آخر فیلم برگزار میشود به کسی که در کنار شخصیت سیف نشسته است توجه کنید. او Walt Simonson یکی از نویسندگان کمیک های تور برای کمپانی مارول است


۶۰) ظهور شاورما در فیلم انتقام جویان

در میانه مبارزه ایرون من در کنار تصویر، نمای یک رستوران قابل مشاهده است. آیا به نظرتان آشنا نیست؟ این همان رستورانی است که در آخر فیلم قهرمانان ما مشغول خوردن شاورما هستند!

ادامه دارد…

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا از ادامه به کار بــت بـلـاگــ راضی هستید؟؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1312
  • کل نظرات : 511
  • افراد آنلاین : 63
  • تعداد اعضا : 470
  • آی پی امروز : 455
  • آی پی دیروز : 312
  • بازدید امروز : 1,862
  • باردید دیروز : 387
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,862
  • بازدید ماه : 3,946
  • بازدید سال : 69,340
  • بازدید کلی : 757,334